ហេតុផលអ្វីធ្វើឱ្យគុណភាពកុនខ្មែរនៅអន់ ធៀបនឹងប្រទេសជិតខាង?
ហេតុផលអ្វីធ្វើឱ្យគុណភាពកុនខ្មែរនៅអន់ ធៀបនឹងប្រទេសជិតខាង?
បើទោះជាវិស័យភាពយន្តខ្មែរបច្ចុប្បន្ន
ត្រូវបានគេមើលឃើញថា ចាប់ផ្ដើមងើបឡើងវិញជាបណ្ដើរៗ
ដោយមានភាពយន្តជាច្រើនដាក់បញ្ចាំងនៅតាមរោងកុនបែបណាក៏ដោយ។
ក៏ប៉ុន្តែគេសង្កេតឃើញគុណភាពកុនខ្មែរនៅតែមានកម្រិតទាបមិនទាន់
ទទួលយកបាននៅឡើយ បើប្រៀបធៀបនឹងប្រទេសជិតខាង។
បញ្ហាទាំង នេះត្រូវបានអ្នកជំនាញផ្នែកភាពយន្តជាច្រើនបានទទួលស្គាល់ថា វិស័យកុនខ្មែរមានគុណភាពទាបពិតប្រាកដមែន ដោយជួបប្រទះបញ្ហាមួយចំនួន។ ទោះជាយ៉ាងណាពួកគេអះអាងថាកំពុងតែខិតខំពង្រឹងបន្ថែមទៀតដើម្បី ធ្វើឱ្យវិស័យកុនរបស់ខ្មែរមានគុណភាពអាចឈានទៅប្រកួតប្រជែងនឹង បរទេសបាន។
លោក ឆាយ បូរ៉ា បញ្ជាក់ថា ៖ “ខ្ញុំសូមលើកឧទាហរណ៍មួយអំពីកុនរបស់ Hollywood ទាក់ទងទៅនឹងការសរសេរសាច់រឿងដូចជារឿង Avatar ជាដើម គឺគេផ្ដោតសំខាន់ណាស់លើការនិពន្ធរឿង។ ប្រសិនបើការនិពន្ធរឿងមិនល្អ នោះអ្វីៗវានឹងទៅតាមនោះដែរ”។
ចាងហ្វាង ផលិតកម្មរូបនេះបានបន្តថា កុនខ្មែរភាគច្រើនមិនបានឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីបញ្ហាសង្គមច្រើននោះទេ ដែលទាក់ទងទៅនឹងការអប់រំច្រើនឡើយ ហើយនាំគ្នាផលិតតាមគ្នា ជាហេតុធ្វើឱ្យវិស័យភាពយន្តរបស់ខ្មែរបោះជំហានទៅមុខយឺតៗ។
លោក លៀក លីដា បញ្ជាក់ថាដើម្បីកុនខ្មែរមានគុណភាពអាចប្រកួតប្រជែងនឹងប្រទេសជិត ខាងបាន ផលិតករត្រូវតែហ៊ានចំណាយដើមទន់ខ្ពស់ ប្រើប្រាស់បច្ចេកទេស Camera ឱ្យមានកម្រិតស្តង់ដារ និងត្រូវជ្រើសរើសតួសម្ដែងឱ្យល្អ ស៊ីទៅនឹងសាច់រឿងនោះទើបជាការល្អ។
ចាងហ្វាងផលិតកម្មរូបនេះ លើកឡើងថា ៖ “ខ្ញុំគិតថាកុនខ្មែរសព្វថ្ងៃមិនទាន់មានគុណភាពទទួលយកបានដោយសារ តែផលិតករយើងម្នាក់មិនហ៊ានចាយលុយច្រើន។ កាលណាយើងចាយលុយតិច គុណភាពកុនវាក៏ទៅតាមហ្នឹងដែរ”។
ចំណុច ពិសេសមួយទៀតធ្វើចាងហ្វាងផលិតកម្មរូបនេះគិតថា កុនខ្មែរមានគុណភាពអន់លោកបានស្ដីបន្ទោសដល់រដ្ឋាភិបាលថា មិនបានបើកចិត្តទូលាយដល់ផលិតករគ្រប់រូបក្នុងការផ្ដល់ទីតាំង សម្រាប់ថតខ្សែភាពយន្តខ្មែរនានាជាហេតុធ្វើឱ្យផលិតករខ្លះមិនសូវ មានប្លង់ល្អនៅក្នុងសាច់រឿងបង្ហាញដល់អ្នកទស្សនា។
លោក ស៊ិន ចន្ទសាយ៉ា បញ្ជាក់ថា ៖ “ខ្ញុំក៏ដូចជា ក្នុងនាមរដ្ឋាភិបាលមិនបានបិតសិទ្ធិផលិតករឡើយក្នុងការសុំការ អនុញ្ញាតឱ្យថតទីតាំងណាមួយ ក៏ប៉ុន្តែផលិតករចង់បានទីតាំងថតត្រូវបង្ហាញហេតុ ហើយនឹងផលរបស់វាថាធ្វើទៅមានអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ។ ផលិតករខ្លះដាក់សំណើសុំទីតាំងថត តែអត់មានហេតុផលសោះឱ្យយើងអនុញ្ញាតម៉េចកើត”។
លោកបញ្ជាក់ថា មូលហេតុធ្វើឱ្យកុនខ្មែរមានគុណភាពទាប ដោយសារតែទីផ្សារកុនខ្មែរនៅតូចចង្អៀតនៅឡើយ ដើមទុន នៃការផលិតមានកម្រិត ហើយអ្នកសរសេររឿងវិញក៏មានកម្រិតទាបនៅឡើយដែរ។ ទាំងនេះធ្វើឱ្យកុនខ្មែរមិនទាន់មានគុណភាពល្អអាចទទួលយកបាននៅ ឡើយ។
លោកបានបន្ថែមទៀតថា ផលិតករខ្មែរភាគច្រើនផលិតរឿងតាមគ្នា ពោលគឺមើលឃើញតែមួយជ្រុង នៃការផលិតជាហេតុធ្វើឱ្យអ្នកទស្សនាមានភាពធុញទ្រាំចំពោះខ្សែ ភាពយន្តច្រំដែលៗ។
ប្រធាននាយកដ្ឋានភាពយន្ត រូបនេះក៏បានស្នើដល់ប្រជាជនក្នុងប្រទេសកម្ពុជាជួយបន្តគាំទ្រ ស្នាដៃអ្នកនិពន្ធខ្មែរដើម្បីឱ្យពួកគេមានកម្លាំងចិត្តបន្ថែមទៀត ដើម្បីផលិតកុនខ្មែរអាចមានសមត្ថភាពឈានទៅប្រកួតប្រជែងលើឆាក អន្តរជាតិបាន។
យោង តាមរបាយការណ៍ចេញដោយក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ បានបង្ហាញឱ្យឃើញថា កាលពីឆ្នាំ ២០១២ កន្លងទៅ ភាពយន្តរបស់ខ្មែរមានតែ ៥% ប៉ុណ្ណោះនៅលើទីផ្សារកម្ពុជាបើប្រៀបធៀប នឹងភាពយន្តបរទេសមានរហូតដល់៩៥%។
យ៉ាងណាក៏ដោយ របាយការណ៍បានបញ្ជាក់ថា ភាពយន្តខ្មែរធ្លាប់រីកចម្រើនខ្លាំងនៅទសវត្សរ៍៩០ ប៉ុន្តែក្រោយមកបានធ្លាក់ចុះទៅវិញរហូតដល់ចំណុចសូន្យនៅចន្លោះ ឆ្នាំ១៩៩៨-១៩៩៩។
វិស័យនេះបានងើបឡើងវិញនៅឆ្នាំ ២០០៦ ហើយត្រូវធ្លាក់ចុះមកវិញថែមទៀត។ ឆ្នាំ២០១២នេះវិស័យភាពយន្តរបស់ខ្មែរ ហាក់មានសន្ទុះរីកចម្រើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ក្រោយពីមានរោងភាពយន្ត លំដាប់អន្តរជាតិពីរផុសនៅភ្នំពេញ គឺ Platinum Cineplex និង Legend៕
អត្ថបទ៖ អ៊ីង សុឡា
បញ្ហាទាំង នេះត្រូវបានអ្នកជំនាញផ្នែកភាពយន្តជាច្រើនបានទទួលស្គាល់ថា វិស័យកុនខ្មែរមានគុណភាពទាបពិតប្រាកដមែន ដោយជួបប្រទះបញ្ហាមួយចំនួន។ ទោះជាយ៉ាងណាពួកគេអះអាងថាកំពុងតែខិតខំពង្រឹងបន្ថែមទៀតដើម្បី ធ្វើឱ្យវិស័យកុនរបស់ខ្មែរមានគុណភាពអាចឈានទៅប្រកួតប្រជែងនឹង បរទេសបាន។

សិក្ខាសិលាស្ដីអំពីការអភិវឌ្ឍ និងលើកកម្ពស់គុណភាពកុនខ្មែរកាលពីពេលកន្លងទៅ
ចាងហ្វាង
ផលិតកម្មដើមត្នោតលោក ឆាយ បូរ៉ា
ដែលទទួលបានជោគជ័យក្នុងការនាំខ្សែភាពយន្តខ្មែររឿង “ឃ្លាតទៅ
សែនឆ្ងាយ” ទៅបង្ហាញលើឆាកអន្តរជាតិ បានលើកឡើងថា
មានកត្តាជាច្រើននាំឱ្យកុនខ្មែរមិនទាន់មានគុណភាពល្អបើប្រៀបធៀប
នឹងប្រទេសជិតខាង។ កត្តាទាំងនេះលោកបានអះអាងថា មានដូចជា ការនិពន្ធរឿង ការដឹកនាំរឿង ការសម្ដែងរបស់តួអង្គ និងការកាត់តជាដើម។លោក ឆាយ បូរ៉ា បញ្ជាក់ថា ៖ “ខ្ញុំសូមលើកឧទាហរណ៍មួយអំពីកុនរបស់ Hollywood ទាក់ទងទៅនឹងការសរសេរសាច់រឿងដូចជារឿង Avatar ជាដើម គឺគេផ្ដោតសំខាន់ណាស់លើការនិពន្ធរឿង។ ប្រសិនបើការនិពន្ធរឿងមិនល្អ នោះអ្វីៗវានឹងទៅតាមនោះដែរ”។
ចាងហ្វាង ផលិតកម្មរូបនេះបានបន្តថា កុនខ្មែរភាគច្រើនមិនបានឆ្លុះបញ្ចាំងអំពីបញ្ហាសង្គមច្រើននោះទេ ដែលទាក់ទងទៅនឹងការអប់រំច្រើនឡើយ ហើយនាំគ្នាផលិតតាមគ្នា ជាហេតុធ្វើឱ្យវិស័យភាពយន្តរបស់ខ្មែរបោះជំហានទៅមុខយឺតៗ។
អានអត្ថបទ៖ ភាពយន្តខ្មែរដំបូងប្រើទុន៨០ម៉ឺនដុល្លារ
ទោះ
ជាយ៉ាងណាក៏ដោយហាក់មិនសូវយល់ស្របនឹង លោក ឆាយ បូរ៉ា
អ្នកដឹកនាំរឿង និងជាចាងហ្វាងផលិតកម្ម LD លោក លៀក លីដា
បញ្ចេញចំណាប់អារម្មណ៍ថា សម្រាប់ផលិតកម្មរបស់លោក
ការសរសេររឿងមិនជាបញ្ហាចម្បងប៉ុន្មានទេ។
លោកថាធ្វើដែលសំខាន់គឺបច្ចេកទេស Camera ទៅវិញទេ។លោក លៀក លីដា បញ្ជាក់ថាដើម្បីកុនខ្មែរមានគុណភាពអាចប្រកួតប្រជែងនឹងប្រទេសជិត ខាងបាន ផលិតករត្រូវតែហ៊ានចំណាយដើមទន់ខ្ពស់ ប្រើប្រាស់បច្ចេកទេស Camera ឱ្យមានកម្រិតស្តង់ដារ និងត្រូវជ្រើសរើសតួសម្ដែងឱ្យល្អ ស៊ីទៅនឹងសាច់រឿងនោះទើបជាការល្អ។
ចាងហ្វាងផលិតកម្មរូបនេះ លើកឡើងថា ៖ “ខ្ញុំគិតថាកុនខ្មែរសព្វថ្ងៃមិនទាន់មានគុណភាពទទួលយកបានដោយសារ តែផលិតករយើងម្នាក់មិនហ៊ានចាយលុយច្រើន។ កាលណាយើងចាយលុយតិច គុណភាពកុនវាក៏ទៅតាមហ្នឹងដែរ”។

ផលិតកម្ម LD សម្ពោធខ្សែភាពយន្ត “ខ្លាចអី សើចតើ” កាលពីពេលកន្លងទៅ
ដោយ
ទទួលស្គាល់ពេញទំហឹងចំពោះគុណភាពកុនខ្មែរមិនទាន់ទទួលយកបាន លោក
ម៉ៅ រតនា ចាងហ្វាងផលិតកម្ម RGB
ដែលកំពុងតែទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍ពីទស្សនិកជនទាក់ទងទៅនឹងខ្សែ
ភាពយន្តបានផលិតជាបន្តបន្ទាប់ និយាយថា
គុណភាពកុនខ្មែរនៅមានកម្រិតដោយសារតែទីផ្សារអ្នកមើលកុននៅក្នុង
ប្រទេសកម្ពុជាមានកម្រិតតូចចង្អៀត
មិនទាន់រីកចម្រើនដូចជាបណ្ដាប្រទេសមួយចំនួនលើពិភពលោក
ទើបផលិតករមួយចំនួនមិនទាន់ហ៊ានវិនិយោគនៅក្នុងវិស័យនេះនៅឡើយ។ចំណុច ពិសេសមួយទៀតធ្វើចាងហ្វាងផលិតកម្មរូបនេះគិតថា កុនខ្មែរមានគុណភាពអន់លោកបានស្ដីបន្ទោសដល់រដ្ឋាភិបាលថា មិនបានបើកចិត្តទូលាយដល់ផលិតករគ្រប់រូបក្នុងការផ្ដល់ទីតាំង សម្រាប់ថតខ្សែភាពយន្តខ្មែរនានាជាហេតុធ្វើឱ្យផលិតករខ្លះមិនសូវ មានប្លង់ល្អនៅក្នុងសាច់រឿងបង្ហាញដល់អ្នកទស្សនា។
អានអត្ថបទ៖ ភាពយន្តខ្មែរមិនទាន់ងើបឡើងវិញរួចទេ?
ប្រធាននាយកដ្ឋានភាពយន្ត និងផ្សព្វផ្សាយវប្បធម៌នៃ ក្រសួងវប្បធម៌
និងវិចិត្រសិល្បៈ លោក ស៊ិន ចន្ទសាយ៉ា បានទទួលស្គាល់ថា
គុណភាពកុនខ្មែរពិតជាមានកម្រិតទាបពិតប្រាកដមែន
បើប្រៀបនឹងកុនបរទេស។
ក៏ប៉ុន្តែលោកបានប្រតិកម្មនៅពេលផលិតករមួយចំនួនបានលើកឡើងថា
រដ្ឋាភិបាលមិនបើកសិទ្ធិ
ទូលាយដល់ពួកគេក្នុងការអនុញ្ញាតទីតាំងដើម្បីថត។
លោកថារដ្ឋាភិបាលបើកចិត្តទូលាយរហូតមិន
ដែលមានការរឹតបន្តឹងអ្វីឡើយ។លោក ស៊ិន ចន្ទសាយ៉ា បញ្ជាក់ថា ៖ “ខ្ញុំក៏ដូចជា ក្នុងនាមរដ្ឋាភិបាលមិនបានបិតសិទ្ធិផលិតករឡើយក្នុងការសុំការ អនុញ្ញាតឱ្យថតទីតាំងណាមួយ ក៏ប៉ុន្តែផលិតករចង់បានទីតាំងថតត្រូវបង្ហាញហេតុ ហើយនឹងផលរបស់វាថាធ្វើទៅមានអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ។ ផលិតករខ្លះដាក់សំណើសុំទីតាំងថត តែអត់មានហេតុផលសោះឱ្យយើងអនុញ្ញាតម៉េចកើត”។
លោកបញ្ជាក់ថា មូលហេតុធ្វើឱ្យកុនខ្មែរមានគុណភាពទាប ដោយសារតែទីផ្សារកុនខ្មែរនៅតូចចង្អៀតនៅឡើយ ដើមទុន នៃការផលិតមានកម្រិត ហើយអ្នកសរសេររឿងវិញក៏មានកម្រិតទាបនៅឡើយដែរ។ ទាំងនេះធ្វើឱ្យកុនខ្មែរមិនទាន់មានគុណភាពល្អអាចទទួលយកបាននៅ ឡើយ។
លោកបានបន្ថែមទៀតថា ផលិតករខ្មែរភាគច្រើនផលិតរឿងតាមគ្នា ពោលគឺមើលឃើញតែមួយជ្រុង នៃការផលិតជាហេតុធ្វើឱ្យអ្នកទស្សនាមានភាពធុញទ្រាំចំពោះខ្សែ ភាពយន្តច្រំដែលៗ។
អានអត្ថបទ៖ ភាពយន្តទទួលបានចំណូលខ្ពស់បំផុតឆ្នាំ២០១២

ផលិតកម្ម LD សម្ពោធខ្សែភាពយន្តរឿង”ទេវតាធ្លាក់ពីលើមេឃ” កាលពីពេលថ្មីៗ
លោក
ស៊ិន ចន្ទសាយ៉ា សង្កត់ធ្ងន់ថា
ដើម្បីធ្វើឱ្យកុនខ្មែរមានគុណភាពទទួលយកបាន
និងអាចប្រកួតប្រជែងនឹងប្រទេសជិតខាងបាន
រដ្ឋាភិបាលកំពុងជំរុញឱ្យមានអ្នកសរសេររឿងល្អ អ្នកដឹកនាំរឿងល្អ
និងស្វែងរកឱ្យមានអ្នកវិនិយោគលើវិស័យភាពយន្តនេះឱ្យបានច្រើន
ដើម្បីឱ្យទីផ្សារកុនខ្មែររីកច្រើន។ប្រធាននាយកដ្ឋានភាពយន្ត រូបនេះក៏បានស្នើដល់ប្រជាជនក្នុងប្រទេសកម្ពុជាជួយបន្តគាំទ្រ ស្នាដៃអ្នកនិពន្ធខ្មែរដើម្បីឱ្យពួកគេមានកម្លាំងចិត្តបន្ថែមទៀត ដើម្បីផលិតកុនខ្មែរអាចមានសមត្ថភាពឈានទៅប្រកួតប្រជែងលើឆាក អន្តរជាតិបាន។
យោង តាមរបាយការណ៍ចេញដោយក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ បានបង្ហាញឱ្យឃើញថា កាលពីឆ្នាំ ២០១២ កន្លងទៅ ភាពយន្តរបស់ខ្មែរមានតែ ៥% ប៉ុណ្ណោះនៅលើទីផ្សារកម្ពុជាបើប្រៀបធៀប នឹងភាពយន្តបរទេសមានរហូតដល់៩៥%។
យ៉ាងណាក៏ដោយ របាយការណ៍បានបញ្ជាក់ថា ភាពយន្តខ្មែរធ្លាប់រីកចម្រើនខ្លាំងនៅទសវត្សរ៍៩០ ប៉ុន្តែក្រោយមកបានធ្លាក់ចុះទៅវិញរហូតដល់ចំណុចសូន្យនៅចន្លោះ ឆ្នាំ១៩៩៨-១៩៩៩។
វិស័យនេះបានងើបឡើងវិញនៅឆ្នាំ ២០០៦ ហើយត្រូវធ្លាក់ចុះមកវិញថែមទៀត។ ឆ្នាំ២០១២នេះវិស័យភាពយន្តរបស់ខ្មែរ ហាក់មានសន្ទុះរីកចម្រើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ក្រោយពីមានរោងភាពយន្ត លំដាប់អន្តរជាតិពីរផុសនៅភ្នំពេញ គឺ Platinum Cineplex និង Legend៕
អត្ថបទ៖ អ៊ីង សុឡា
No comments:
Post a Comment