សាលា​រដ្ឋ​ឈាន​ទៅ​បំពាក់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ស្តង់ដា​អប់រំ​​ដូច​ប្រទេស​ជឿនលឿន

សាលា​រដ្ឋ​ឈាន​ទៅ​បំពាក់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ស្តង់ដា​អប់រំ​​ដូច​ប្រទេស​ជឿនលឿន

 

ដោយសារ​មាន​ការ​សហការ​ពី​ក្រសួង​អប់រំ​នៃ​សាធារណរដ្ឋ​កូរ៉េ វិទ្យាល័យ​ប៊ុនរ៉ានី ហ៊ុនសែន វត្តភ្នំ ដែល​ជា​សាលា​រដ្ឋ​មួយ បាន​ឈាន​ទៅ​សាកល្បង​ថ្នាក់​រៀន​ដែល​បំពាក់​ប្រព័ន្ធ​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​យ៉ាង​ទំនើប ស្រប​តាម​ប្រព័ន្ធ​សិក្សា​​អប់រំ​របស់​សិស្សានុសិស្ស​នៅ​តាម​ប្រទេស​ជឿនលឿន។
នេះ ​ជា​គម្រោង​ថ្នាក់​រៀន​សាកល្បង​មួយ​ ដោយ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​លើក​ដំបូង​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ខណៈដែល​គេ​មើល​ឃើញ​ថា​ការ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​សម្រាប់​យក​ទៅ​ បណ្តុះបណ្តាល​ដល់​សិស្សានុសិស្ស​​នៅ​កម្រិត​វិទ្យាល័យ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​នៅ ​មាន​កម្រិត​នៅ​ឡើយ។
ឯកឧត្តម សាមឺឌី ស៊ីវឌ្ឍនា អនុរដ្ឋ​លេខាធិការ ក្រសួង​អប់រំ យុវជន​ និង​កីឡា បាន​ថ្លៃ​នា​ឱកាស​ធ្វើ​ជា​អធិបតីភាព​បើក​គម្រោង​ថ្នាក់​រៀន​សាកល្បង​ដោយ​ ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​នៅ​វិទ្យាល័យ ប៊ុន រ៉ានី ហ៊ុនសែន វត្តភ្នំ កាល​ពី​រសៀល​ម្សិល​មិញ​ថា៖ “ការ​ដាក់​ឲ្យ​មាន​ថ្នាក់​រៀន​សាកល្បង​ដោយ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន ​នៅពេល​នេះ ​ជា​ការ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​យ៉ាង​ច្បាស់​ពី​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង និង​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ដ៏​ល្អ​រវាង​សាធារណៈ​កូរ៉េ និង​កម្ពុជា ក្នុង​ការ​ចែក​រំលែក​បទ​ពិសោធន៍​លើ​បច្ចុប្បន្នភាព​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់​ បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន សម្រាប់​ការ​អប់រំ។
លោក​ថា គម្រោង​នេះ​ពិត​ជា​មាន​សារសំខាន់​ណាស់​។ ជាមួយ​ការ​បំពាក់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន ​ដ៏​ទំនើប ដែល​នេះ​នឹង​ជួយ​ចូលរួម​ចំណែក​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​អប់រំ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ឲ្យ​កាន់​តែ​មាន​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ និង​ដើរ​ស្រប​តាម​​ស្តង់ដា​អប់រំ​ដូច​នៅ​តាម​​បណ្តា​ប្រទេស​ជឿនលឿន។
តាម ​រយៈ​ការ​គម្រោង​ថ្នាក់​រៀន​សាកល្បង​ដោយ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន វិទ្យាល័យ​វត្ត​ភ្នំ​ត្រូវ​បំពាក់​បន្ទប់​សិក្សា​ទំនើប​ចំនួន​ពីរ រួម​មាន កុំព្យូទ័រ​សម្រាប់​គ្រូ​ចំនួន ២ គ្រឿង, កុំព្យូទ័រ​យូរ​ដៃ (Laptop) សម្រាប់​សិស្ស​ចំនួន ៤០ គ្រឿង, Visual Presenters ចំនួន ២, Electronic Interactive Board ចំនួន ២, Electronic Podium ចំនួន ២, Location Tracking System ចំនួន ១ និង Electronic Board System ចំនួន ១ ព្រម​ទាំង​ឧបករណ៍​បច្ចេកវិទ្យា​ផ្សេងៗ​ទៀត សម្រាប់​ដំណើរការ​គម្រោង​និង​ប្រើប្រាស់​ទូទៅ។
លោក ឡៅ ម៉ូលីណា នាយក​រង​វិទ្យាល័យ​ជាស៊ីម សន្ធរម៉ុក បាន​ឲ្យ​ដឹង​នា​ឱកាស​នោះ​ដែរ​ថា ការ​សិក្សា​អប់រំ​ដោយ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើប​តាម​សាលា​រៀន ​នៅ​កម្ពុជានៅមាន​កម្រិត ហើយ​នៅមិន​ទាន់​អាច​ប្រកួត​ប្រជែង​ និង​ស្រប​តាម​ប្រព័ន្ធ​សិក្សា​សិក្សា​របស់​សិស្សានុសិស្ស​នៅ​តាម​ប្រទេស​ជឿន ​លឿន​មួយ​ចំនួន​នោះ​ទេ។
ស្រប​​ទៅ​នឹង​យុគសម័យ​បច្ចេកវិទ្យា​កំពុង​តែ​ មាន​ភាព​រីកចម្រើន បច្ចេកវិទ្យា​បាន​ក្លាយ​ទៅជាកត្តា​ចម្បង សម្រាប់​ជួយ​ឲ្យ​សម្រេច​បាន​គោលដៅ​អប់រំ​ ដោយសារ​ការសិក្សា​ត្រូវ​ពឹង​ផ្អែកលើ​ចំណេះដឹង ឬ​ការ​យល់​ដឹង​ខ្លះៗ​ខាង​ផ្នែក​បច្ចេកវិទ្យា ដើម្បី​ធ្វើ​ឲ្យ​ការសិក្សា​មាន​ភាព​រលូន និង​ទទួល​បាន​ភាព​ជោគជ័យ​។ អ្វី​ដែល​ជា​កត្តា​នាំ​ឲ្យ​មានការ​ផ្សារភ្ជាប់​បច្ចេកវិទ្យា​ទៅ​នឹង​ ការសិក្សា គឺ​ការសិក្សា​ត្រូវ​ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ការស្រាវជ្រាវ ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​បច្ចេកវិទ្យា​រួមមាន បច្ចេកវិទ្យា​កុំព្យូទ័រ អ៊ី​ម៉ែ​ល និង អ៊ី​ន​ធើ​ណិ​ត។
លោកឡៅ ម៉ូលីណា បាន​បន្ត​​ថា ការ​បំពាក់​បច្ចេកវិទ្យា​ព័ត៌មាន​ធ្វើ​ឲ្យ​សិស្ស​មាន​ភាព​ងាយស្រួល ក្នុង​ការ​ស្រាវជ្រាវ ជាពិសេស​ចំណាយ​ពេល​តិច និង​ធ្វើ​ឲ្យ​ការ​សិក្សា​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់។
លោក​ថា កន្លងទៅ​សាលា​របស់​លោក​ក៏​មាន​ថ្នាក់ IT សម្រាប់​បណ្តុះបណ្តាល​ដល់​សិស្សានុសិស្ស​ ប៉ុន្តែ​នៅ​មាន​កម្រិត។ ជាមួយ​គ្នានេះ លោក​បញ្ជាក់​ថា កម្ពុជា​កំពុង​តែ​ឈាន​ទៅ​រក​ទំនើប​កម្ម​ក្នុង​ការ​អប់រំ​តាម​រយៈ​ការ​បំពាក់ ​គ្រឿង​បច្ចេកវិទ្យា​ទំនើបៗ​ជា​បណ្តើរ​នៅ​សាលា​មួយ​ចំនួន។ យ៉ាង​នេះក្តី ​វា​ត្រូវ​ការ​ពេល​វេលា​ច្រើន​ទៀត ជាពិសេស​ក៏​ត្រូវការ​ការ​ជួយ​ឧបត្ថម្ភ​គាំទ្រ​ពី​ដៃគូ​ពាក់ព័ន្ធ​នានា ដើម្បី​ជួយ​ជំរុញ​និង​អភិវឌ្ឍ​ឲ្យ​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​កាន់​មាន​ភាព​ ប្រសើរ និង​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​ប្រទេស​ជឿនលឿន។